Ligger i sängen

Ligger i sängen som vanligt. The tickets are booked. Kändes lite som jag tappat luften när detta meddelades. Känns bra att åka men samtidigt tungt att lämna H här. Har en hushållerska här som är så himla organiserad och duktig och som hjälper mig att rensa ur. Annars hade det nog inte blivit mycket gjort. Flyttkillarna kommer på måndag morgon för att packa men då hoppas jag att ha fått det mesta gjort. Jag tycker det är skitirriterande att ha folk som slår in allt i bubbleplast. Typ saker som inte ens KAN gå sönder. Helt idiotiskt.

Har fått nåt shoppingslag tror jag. Vet att jag kan köpa saker i Beirut men jag vill inte springa runt eller orkar inte ens. Var tvungen att köpa ett par bruna sandale med klackar och hittade ett par på Nine West igår. Sen åkte jag till ett köpcenter idag för att fiska lite i en affär om de tjusiga gummistövlarna de hade för himla länge sedan. De var ju naturligtvis slut och de kommer inte att få fler eftersom det aldrig regnar här. Sen klapp det till….

Gick till Mango och råkade köpa en tight marinblå klänning…och sen råkade jag köpa två par skor till. Fick lite ångest men intalade mig att de faktiskt var köpta på rea och att jag inte skulle hitta likadana i Libanon. Jag tycker shoppingen i Libanon var alldeles överhypad. Alla säger att senaste modet yada yada finns där och blabla men jag hittade aldrig något passande annat än på Vero Moda. Nu har jag i alla fall klänningar och skor så det räcker och blir över. Ser fram emot att klippa mig lite när jag kommer till Libanon. De libanesiska manliga frisörerna är som om de blivit skickade av Gud till mänskligheten. Tack gud i så fall.

Hmmm D vet att det låter knasigt men kan jag få tag på gummistövlar i Libanon? Jag planerar att gå på ställen som kanske är lite geggiga. Jösses vad jag inbillar mig att jag ska göra saker. Efter lägenhetsjakt, bilköp, vitvarujakt, skoljakt och flytt så kommer jag nog inte orka med något alls. Hmm exxet ska nog stressa exxet lite angående hushållerskan som han lovade skulle komma.

4 thoughts on “Ligger i sängen

  1. Jag förstår känslan man blir helt matt liksom,ribban låg högt men att hoppa över den kan kännas övermäktig…
    Nu har du ju H&M in Lebanon och Mango & Next yihaa blir nog shopping där med ska du se 😀
    Gummisar kanske du kan finna på Eldorado eller Katjas gammla affär…hmm var det Brands for less ?
    Kram / D

  2. Låter bra D :). H&M is a life saver. Speciellt när man har små barn. Brands for less har vi här med men jag har aldrig varit där. Är det den affären vi åkte till med Katja? Önskar ni både var kvar i Libanon,

  3. Jag kan kopa ett par gummistovlar at dig och skicka dom till dig eller med nagon, det ar ju ett tag tills det ev regnar, jag skall kolla upp lite lankar och maila dig dem.

Leave a Reply

