Torsdag!

Tar i så jag håller på att dö och tänker minsann bada 09.25 på morgonen för jag inbillar mig att jag inte ska slösa bort hela morgonen som vanligt. Inser att tiden går allt för fort. Ska till guldsouqen för att sälja en ring. Lite irriterande att det är så svårt att sälja diamanter. Guld går bra men inte stenar. Funderade på att sen gå och göra pedikyr vilket verkligen kan behövas. Tyger. Har flera klänningar som jag vill göra kopior på innan jag åker så jag nog se till att skynda på lite. Min skräddare är jätteduktig men de har alldeles för mycket arbete så det tar lite tid.

Har fortfarande inte packat så mycket men jag har flera bananlådor som står och väntar :D. Ska låta en hushållerska som ska vara barnvakt åt mig packa då jag vet att hon är väldigt duktig på att slå in sakerna så att de inte sedan går sönder. Allt annat packar jag själv och sen får flyttföretaget ta hand om resten.

Ska på hejdå-middag med ett vänner från jobbet idag vilket ska bli jättekul. Många av oss ska lämna landet och en del andra ska bara sluta på grund av en mycket osympatiskt chef. Verkligen tråkigt hur hon lyckats dra ner företaget på det viset som hon har gjort. Arabiska män har lite svårt för att göra vettiga beslut om de ser ett sött ansikte och ägarna av institutet är inga undantag. Bra för henne men dåligt för de flesta andra som har med det beslutet att göra.

3 thoughts on “Torsdag!

  1. Låter som en bra torsdag hoppas du hade trevligt på middagen 😀
    Dagarna går fort nu,snart är du I Libanon .
    Hoppas allt går bra med packning och sy beställningarna !
    Kram / D

  2. Ja här är verkligen stressigt. Längtar till våran lägenhet är klar så vi kan bo där resten av sommaren 🙂
    Roligt att sy upp klänningar önskar jag kunde hitta några för att ha i värmen som kommer snart 🙂

Leave a Reply

