Polis, polis po……..

Är så hemskt trött på att se polisbilar. Varje dag, hela tiden. Ser åtminstone 20 olika polisbilar eller fler en vanlig dag.  Förut cirkulerade de bara i områdena som spöken. De höll sig på sin kant och förstod att de inte var önskade.

Nu. Ja, nu verkar de tro att de styr hela landet och det gör de väl på sätt och vis. De förväntar sig leenden och lite snack om de stannar en. Aldrig i livet. Jag framstår säkert som värsta pms-kärringen när jag åker förbi.

De kommer från en massa olika länder och det är som om hela FN har samlats här. Inte för att det stör men jag tycker inte om att bo i ett land där poliskåren till så stor procent utgörs av folk som inte ens tillhör landet- De är ju som många av er vet importerade sunni-muslimer. Det är lätt för de att slå ut tänderna på en shia-kille, stampa på hans huvud eller slå sönder hans bil eftersom det är ändå det de är anställda att göra. De har ingen relation till lokalbefolkningen och de flesta är hjärntvättade att shia är några slags otäcka djur.

Inte en bra poliskår med andra ord. Förut brukade jag sura när jag såg trafikpolisen komma farande och bryta alla regler som tänkas kan men efter att ha sett vad den vanliga polisen gör så tycker jag nu att trafikpolisen är charmig.

Ska bli skönt att slippa de alla när jag flyttar…visst Libanon är en väldig röra i sig men man kan i alla fall uttrycka sin åsikt utan att vara rädd. Borde egentligen inte skriva det här heller innan jag drar.

Fin, fina killar.

Leave a Reply

